Autostrada pentru biciclete

Hei,

 

Dupa spusele multor ziaristi, Danemarca ar fi mai populata de biciclete decat Olanda. Danemarca are peste 12 000 de kilometri de piste pentru biciclete. In 1892 a fost inagurata prima pista pentru biciclete.  In urmatorii 15 ani, infrastructura pentru acest mijloc de transport si numarul de biciclete a cunoscut o crestere spectaculoara: s-a ajuns de la doar 2.500 de biciclete la peste 80.000.

Astfel, in anii ’80, Danemarca a cunoscut o “renastere” a bicicletelor. Oamenii au protestat si au cerut guvernului sa creeze piste de biciclete astfel incat sa isi permita sa se deplaseze la costuri reduse.Marile orase ale lumii, printre care se numara si Tokyo sau Stockholm, vor sa copieze modelul din Copenhaga.
La ora actuala, Danemarca detine un loc extrem de important in topul statelor efeciente energetic. “40” este numarul magic in aceasta tara: 40 de ani de la criza de energie,40 de ani de cand danezi sunt considerati cei mai fericiti oameni, 40% din energie provine din surse regenerabile si doar 40% din danezi au o masina. Spre comparatie, in Statele Unite, 95% din populatie detine o masina.
Sistemul functioneaza in mare parte pentru ca bicicletele au prioritate in fata masinilor.
Per total, in proiectele de ciclism din Danemarca s-au investit peste 417 milioane de dolari si 63% din membrii Parlamentului vin la serviciu pe bicicleta. In Danemarca se poate insa in Romania… parlamentarii vin la service cu masini foarte scumpe.

Se stie din studiile realizate ca in Danemarca sunt mai multe biciclete decat masini.

Pana in anul 2025 Danemarca doreste sa construiasca peste 26 de autostrazi pentru biciclete. Autostrazile  dispun de puncte de pompare a aerului în anvelope şi de locuri de repaus pentru biciclişti. Cele 26 de autostrăzi vor măsura, în total, circa 250 de kilometri.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *