Dam dulciuri la copii sau nu?

HEI,

Nu mai este un secret pentru nimeni că zaharul ne îngrașă și ne distruge dinții. Recent, însă, numeroase cadre medicale au tras un semnal de alarmă, afirmând că această plăcere dulce reprezintă mai mult decât “calorii goale”, fiind de fapt o adevărată toxină și primul motiv al afecțiunilor grave ale lumii industrializate. “Zahărul ucide”, acesta este mesajul specialiștilor.

Zahărul, în cantitățile în care este consumat astăzi în industrializate, este toxina care stă la baza multor afecțiuni, de la probleme cardiace la cancer, care ucid un număr mare de oameni.

Tipuri de zahar

Zaharul clasic, așa cum se cunoaște, sub formă de cubulete de zahăr alb sau acele granule, este de fapt zaharoza provenită de la sflecla de zahăr sau de trestie de zahăr. Zaharoza este prezentă și în alte plante, alături de glucoză și fructoză, dar nu în cantități suficiente pentru a fi recoltate.

Alte tipuri de zahar sunt fructoza ( fructe , miere), galactoză (lapte și produse lactate ), glucoză (hârtie  , fructe și  legume ), lactoză (glucoză și galactoză), maltoza (din orz) (din glucoză și fructoza din plante), xiloza (lemn sau paie).

Melasa este un sirop negru, puternic, un produs secundar al procesului de extragere a zaharului din sfeclă și trestia de zahar.

Zaharul alimenteaza celulele corpului, creaza o crestere rapida a energiei, dar proprietatile sale benefice se opresc aici. Rareori, alimentele conțin zahar și  proteinevitamine  sau alte minerale necesare pentru o  dietă  sănătoasă.

Cantitatea de zahăr din dieta zilnică nu trebuie să depășească  10% din necesarul caloric . Acest lucru presupune consumul a 60 de grame de zahăr pe zi în cazul bărbaților și 50 de grame în cazul femeilor. Nutriționiștii sfătuesc că, în momentul în care ne stabilim un plan alimentar, să consultăm în primul rând etichetele produselor pe care dorim să le consumăm.

Papilele gustative pot fi educate la orice vârstă. Cu puțină voință și dorință de a fi sănătoasă, se pot înlocui dulciurile preparate cu multă zahăr cu fructele. Acestea conțin și diferite procente de zaharuri, însă naturale. Alături de zaharurile naturale, fructele mai conțin și fibre, enzime, substanțe fitochimice, antioxidanți, vitamine și minerale, necesare sănătății organismului.

Totusi, ce faci atunci cand prichindei din casa isi doresc ceva dulce? Prima varianta este de a oferi copiilor fructe, insa copii nu sunt prea incantati de ele, indiferent de explicatia parintilor. O a doua variantă este cea mai veche specie de dulciuri în care nu se adaugă zahar.   Dulciurile vegane in care nu adaugam zahar. O sa spui ca aceste dulciuri nu au gust si nu o sa le placa copiilor. La inceput pot parea ciudate atat pentru noi cat si pentru copii aceste dulciuri. Copiii trebuie să  li se explice că tot ce se prepară în casa este mult mai sanatos decât ce  putem cumpăra de la magazine și se pune într-o pungă frumoasă colorată.

Cu ce inlocuim zaharul din dulciuri? Cu fructe. Dacă suntem ajutati de copilul nostru il putem pune pe  el / ea să aleaga ce fructe sa fie puse in prajitura respectiva. Atunci cand ai nostrii copii sunt implicati in prepararea mâncarurilor si a dulciurilor le dam încredere in ei. Plus  ca preparatele sunt mult mai delicioase facute chiar de ei. Eu am aplicat această metodă și a dat  roade. Am tot încercat diverse retete dulci, insa doar doua au fost pe placul meu fiului meu. Briosele excelente și fursecuri rapide. Pentru ziua lui de nastere mi-a spus sa ii fac briose sa dea colegilor de clasa.

Următoarea dată când am  sa fac una din aceste dulciuri am să vă dau reteta însoțită de poze.

Nu lasati zaharul   sa va ucida!

Sa traiti frumos pana data viitoare,

Eli

 

 

 

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *